Els algorismes intel·ligents són els encarregats de predir el que farem. Aixà funciona el model econòmic de les grans tecnològiques.
Comercialitzar amb la nostra privacitat està a l'ordre del dia per a aixà vendre'ns millor els
productes o serveis i també condicionar les nostres decisions. Però, quin és el model de
negoci i fins a quin punt perilla la nostra privacitat?
Les xarxes socials extreuen moltes de les nostres dades personals, com per exemple, la
informació que poses en el teu perfil, les fotos que penges, la geolocalització del teu mòbil, les compres que fas, les paraules que cerques, els missatges que manes i fins i tot aquells que acabes esborrant serveixen per a engreixar els informes personals que les plataformes guarden de tu per a analitzar el teu comportament.
Els algoritmes són codis computacionals que ajudant-se de la Intel·ligència Artificial
processen els milions de dades per a crear estadÃstiques i patrons sobre el teu comportament i aixà predir els nostres moviments. La quantitat de dades és tan gran, que ja ni els propis programadors comprenen com operen exactament.
L'any passat l'empresa Google es va enfrontar a una demanda de 5 milions de dòlars per rastrejar als seus usuaris fins i tot quan es trobaven navegant en la manera incògnita. Ja no
sols són les dades que cedeixes conscientment, sinó el que s'infereix d'elles. Com més gran
és la quantitat d'usuaris, més precÃs és el seu coneixement i els seus cà lculs per a predir el
nostre comportament. És veritat que la seva precisió per a conèixer-nos ens sedueix, però
també hem de recalcar que ens reté.
No podem negar que l'entrada dels algorismes ha suposat tota una revolució comercial. Grà cies als seus mecanismes intel·ligents aconsegueixen arribar on nosaltres no arribem i localitzar clients potencials. Això pot servir perquè un supermercat recomani, per exemple, productes sense glúten a gent que sofreix d'intolerà ncia, però també per a personalitzar anuncis polÃtics.