ATGroup - We know what we do.

Últimes Notícies

AIXÍ UTILITZEN LES TEVES DADES LES PLATAFORMES PER A PREDIR EL TEU COMPORTAMENT

Els algorismes intel·ligents són els encarregats de predir el que farem. Així funciona el model econòmic de les grans tecnològiques.
Comercialitzar amb la nostra privacitat està a l'ordre del dia per a així vendre'ns millor els productes o serveis i també condicionar les nostres decisions. Però, quin és el model de negoci i fins a quin punt perilla la nostra privacitat?


Les xarxes socials extreuen moltes de les nostres dades personals, com per exemple, la informació que poses en el teu perfil, les fotos que penges, la geolocalització del teu mòbil, les compres que fas, les paraules que cerques, els missatges que manes i fins i tot aquells que acabes esborrant serveixen per a engreixar els informes personals que les plataformes guarden de tu per a analitzar el teu comportament.

Els algoritmes són codis computacionals que ajudant-se de la Intel·ligència Artificial processen els milions de dades per a crear estadístiques i patrons sobre el teu comportament i així predir els nostres moviments. La quantitat de dades és tan gran, que ja ni els propis programadors comprenen com operen exactament.

L'any passat l'empresa Google es va enfrontar a una demanda de 5 milions de dòlars per rastrejar als seus usuaris fins i tot quan es trobaven navegant en la manera incògnita. Ja no sols són les dades que cedeixes conscientment, sinó el que s'infereix d'elles. Com més gran és la quantitat d'usuaris, més precís és el seu coneixement i els seus càlculs per a predir el nostre comportament. És veritat que la seva precisió per a conèixer-nos ens sedueix, però també hem de recalcar que ens reté.

No podem negar que l'entrada dels algorismes ha suposat tota una revolució comercial. Gràcies als seus mecanismes intel·ligents aconsegueixen arribar on nosaltres no arribem i localitzar clients potencials. Això pot servir perquè un supermercat recomani, per exemple, productes sense glúten a gent que sofreix d'intolerància, però també per a personalitzar anuncis polítics.

5 d'febrer del 2021